Silvester a kvalitný sekt k sebe neodmysliteľne patria. Ten tohtoročný od spoločnosti Hubert je však niečím výnimočný. Dozrel pri tónoch hudby. A nielen reprodukovanej, v sídle spoločnosti zahralo skutočné hudobné kvarteto.
Spoločnosť Hubert začiatkom roka priniesla inovatívny prístup – kvasinkám púšťa hudbu, čím sa snaží kvalitatívne ovplyvniť proces zrenia svojich šumivých vín. V snahe priblížiť tento ojedinelý „technologický“ postup aj svojim priaznivcom sa Hubert rozhodol zorganizovať živý koncert. V Seredi zaznelo deväť skladieb rôznych žánrov v podaní sláčikového kvarteta Mucha Quartet: klasika od Antonia Vivaldiho, Johanna S. Bacha, Wolfgana A. Mozarta, Maurice Ravela, obľúbená vianočná koleda Tichá noc, ale aj Leonard Cohen, The Verve, Coldplay a Justin Timberlake. O tom, ktoré skladby si kvasinky „vypočujú“, rozhodli čitatelia topky.sk. V spolupráci s webovým portálom prebiehalo hlasovanie a následne aj livestream z koncertu.
„Rozmýšľali sme, ako predstaviť experiment s hraním hudby kvasinkám širokej verejnosti zaujímavou a výstižnou formou. Rozhodli sme sa pre koncert naživo priamo v Seredi. Podpora projektu bežala na našich a partnerských sociálnych sieťach a vybraných médiách. Verím, že našich fanúšikov zaujal nielen náš koncert naživo, ale hudbu zakódovanú v bublinkách budú vnímať aj pri slávnostných chvíľach v spoločnosti nášho Huberta,“ vysvetľuje konateľ spoločnosti Peter Krúpa.
Púšťanie hudby kvasinkám nie je najmä v zahraničí žiadnou novinkou a uplatňuje sa pri výrobe tichých vín. Hubert sa rozhodol pre experiment so svojimi šumivými vínami. „Koncept sme začali u nás využívať začiatkom tohto roka. Zatiaľ sme v štádiu pozorovania a porovnávania. No už teraz vidíme, že kvasinky pracujú oveľa rýchlejšie, a teda sa skracuje doba samotného prekvasenia. Tiež vnímame, že vína sú vyrovnanejšie a jemnejšie,“ hovorí hlavná enologička spoločnosti Ingrid Vajcziková.
Vďaka experimentu najväčšieho slovenského výrobcu šumivých vín si tak tento rok pripijeme výnimočným sektom, ktorý vznikol za znenia vážnej i modernej hudby. Nakoľko hudobné tóny ovplyvnili jeho výslednú chuť, posúdime počas novoročných prípitkov. Kampaň vznikla v spolupráci s našou komunikačnou agentúrou – Seesame Communication Experts.