Nazjedenie.sk

McDonald’s je na Slovensku už 25 rokov

Verili by ste? Presne pred 25 rokmi na Slovensku otvoril svoje brány prevádzky McDonald’s. Prvá prevádzka v Banskej Bystrici, ktorú otvorili 13. októbra 1995 symbolizovala moderné riešenia a moderný koncept, ktorý si ľudia zamilovali. Pred 25. rokmi privítali Slováci McDonald’s s otvorenou náručou. Ochutnať naozajstný americký burger si v deň otvorenia prišlo viac ako 3,5- tisíc zákazníkov. 

V súčasnosti má tento ikonický koncept rýchleho stravovania, ktorý si obľúbili milióny Slovákov, 34 reštaurácií v 13 mestách a viac ako 2600 zamestnancov, ktoré denne obslúžia tisícky zákazníkov. Za svojho štvrťročného pôsobenia sa spoločnosť McDonald’s zamerala na inovácie, vzťah so svojimi zákazníkmi a zamestnancami.  

Spoločnosť McDonald‘s sa  stala na Slovensku lídrom v ponuke takzvaných rýchlych jedál vyrobených výlučne z kvalitných a čerstvých surovín. Z tohto pomyselného rebríčka ju doteraz nezosadil žiadny konkurent. Svedčí o tom i viac ako 300 miliónov vybavených objednávok alebo hrubé tržby vo výške viac ako 100 miliónov eur. 

Sme nesmierne radi, že sme sa pred dvadsiatimi piatimi rokmi stali súčasťou slovenskej gastronómie. Od prvého dňa je našim cieľom prinášať radosť, dobrú rodinnú náladu a kvalitnú ponuku jedál aj Slovákom. Rovnako tak je našou snahou byť kvalitným zamestnávateľom i dobrým susedom, ktorý je aktívnym členom spoločnosti a prispieva k jej zlepšovaniu. Dôkazom toho je i naša doterajšia lokálna investícia v celkovej hodnote 80 miliónov eur,“ informuje Tomasz Rogacz, Generálny riaditeľ McDonald’s  pre Slovensko a Českú republiku. 

McDonald’s

Slováci milujú hranolčeky 

Rebríček obľúbených jedál z ponuky McDonald’s ovládli hranolčeky. Slováci za 25 rokov skonzumovali neuveriteľných 98 miliónov porcií. Druhé miesto patrí obľúbenej americkej klasike, Cheeseburgeru, ktorého sa predalo viac ako 83,5 milióna kusov. Trojicu dopĺňa zmrzlina s 31 miliónmi predaných porcií. Vďaka investíciám do konceptu kaviarní McCafé, ktoré sa spoločnosť rozhodla urobiť v roku 2009, si dnes zákazníci môžu pochutnávať aj na ich obľúbenom jahodovom cheesecake a smotanovo-jahodovom reze. Najobľúbenejšou kávou Slovákov je Espresso Grande, Cappucino a trojicu kávových nápojov uzatvára Café Latte. 

Reštaurácie novej generácie 

Medzi inovácie, ktoré mohli zákazníci  v poslednom období zachytiť v spojení s reštauráciami McDonald’s, je možnosť objednávania si jedla prostredníctvom kiosku priamo na prevádzke, či tento rok rozbehnutá služba s doručovaním jedla McDelivery.  V reštauráciách novej generácie má zákazník možnosť vybrať si zo širokej ponuky jedál a objednať si sám, či dokonca si svoju objednávku  nechať priniesť až ku stolu prostredníctvom služby Table Service, alebo si ju prispôsobiť vlastným chutiam, a to bez asistencie zamestnancov. Všetky prevádzky postupne na tento nový systém prechádzajú v rámci celého Slovenska. Začiatkom tohto roka bola spustená aj služba McDelivery, ktorá  prináša zákazníkom komfortnú možnosť objednať si jedlo z McDonald’s priamo k dverám, a to aktuálne v lokalitách troch slovenských miest: v Bratislave, Košiciach a v Trnave. Službu zabezpečuje partnerská doručovacia spoločnosť Wolt. 

Vzťah so zamestnancami

Najväčšia sieť reštaurácií a najväčší zamestnávateľ v gastro segmente kladie osobitný dôraz na vzťah so svojimi približne 2 600 zamestnancami. Tajnou ingredienciou vždy ochotného personálu je systém prepracovaných školiacich tréningov. Je známe, že obľúbená značka je vo veľa prípadoch štartovacím zamestnaním pre mladých, a tomuto faktu prispôsobuje častokrát i svoje náborové kampane. K zamestnancom pristupuje zodpovedne a ponúka im ako štart do ich pracovného života, tak aj možnosť vypracovania sa a kariérneho postupu. 

Zodpovedný voči  životnému prostrediu

Zelený prístup je spoločnosti mimoriadne blízky pre celú spoločnosť. Od otvorenia prvej reštaurácie na Slovensku pristupuje najväčší inovátor v gastro segmente  k životnému prostrediu zodpovedne a tento prístup striktne vyžaduje aj od partnerov a dodávateľov. Od roku 2003 triedia zamestnanci všetok odpad priamo v reštauráciách pre účely ďalšej recyklácie či energetického zhodnotenia. Spoločnosť McDonald‘s taktiež mení obalové materiály za recyklovateľnejšie, znižuje emisie v prevádzkových procesoch a zefektívňujeme spotrebu vody a energie. V rámci týchto opatrení prináša koncept reštaurácie novej generácie viaceré inovácie v rámci udržateľnosti.

Našim cieľom je viesť každý aspekt nášho biznisu prínosne a pozitívne  – od spolupráce s našimi dodávateľmi, cez investície vytvárajúce príjemné prostredie v našich reštauráciách, až po pomoc ľuďom a miestam, kde máme situované svoje prevádzky. Je to záväzok, ktorý sme si dali, a ktorý budeme dodržiavať aj naďalej. Chceme byť jednoducho dobrým susedom, na ktorého sa ľudia vždy môžu spoľahnúť,“ dodáva Lucia Poláčeková, PR Supevisor McDonalds Slovakia. 

Exit mobile version