Spoločnosti dnes prinášajú rôzne benefity a prezentujú svoje hodnoty s cieľom stať sa čo najatraktívnejším zamestnávateľom. Posledný prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť McDonald’s v decembri minulého roka, ukazuje, že tým najdôležitejším pre Slovákov je mať záruku primeraného finančného ohodnotenia. Financie sú pre 82% opýtaných kľúčovým parametrom. Zaujímavou je i flexibilita pracovného času, ktorá sa ukázala, ako druhý najdôležitejší ukazovateľ pre 59% ľudí. Väčší dôraz jej kladú ľudia žijúci v Bratislave, než na východe Slovenska. Nasleduje kariérny rast, ktorý oceňuje 57% respondentov. Pätina opýtaných (21%) pozitívne vníma aj dlhodobé vzdelávanie zo strany zamestnávateľa. Oceňujú ho najmä vysokoškolsky vzdelaní ľudia.
Na základe prieskumu verejnosť považuje McDonald’s za spoločnosť, kde si človek nájde prácu aj bez predošlých pracovných skúseností (54% opýtaných), a to bez ohľadu na vek (44%). Ďalej sú pre nich dva zlaté oblúky miestom s možnosťou kariérneho rastu, ohodnotenia podľa pracovného výkonu či pracoviskom s flexibilitou pracovného času.
S výsledkami prieskumu sa stotožňujú aj zapojení účastníci do hlasovania v celonárodnej ankete Najzamestnávateľ roka 2021. Po troch predošlých prvenstvách získala obľúbená sieť reštaurácií tento rok 2. miesto v kategórií Cestovný ruch, gastro a hotelierstvo. Do tejto kategórie bolo nominovaných 27 firiem. McDonald’s sa umiestnil v tesnom závese za spoločnosťou Medusa.
Aj napriek tomu, že sa situácia na trhu práce vplyvom pandémie menila, spoločnosť McDonald’s zostala aj naďalej stabilným zamestnávateľom s osobitým prístupom k zamestnancom, i zákazníkom. Sme naozaj veľmi poctení, že nás verejnosť a uchádzači o zamestnanie vnímajú ako spoločnosť s pro-zamestnaneckým prístupom. Spokojnosť našich zamestnancov je jednou z našich priorít, a preto zamestnanecké benefity neustále aktualizujeme a prispôsobujeme požiadavkám a potrebám našich kolegov. Snažíme sa, aby širokú ponuku benefitov dopĺňala vždy priateľská atmosféra, tímová spolupráca a vzájomná podpora. Mimoriadne nám záleží na celkovej pohode na pracovisku a veríme, že aj to sa následne odzrkadľuje na kvalite našich produktov a služieb, a napokon v spokojnosti našich zákazníkov,“ približuje Adriana Boháčová, People manažérka pre McDonald’s na Slovensku.
Prieskum bol realizovaný v decembri 2021 na reprezentatívnej vzorke 550 respondentov vo veku 18 – 65 rokov, prostredníctvom online platformy Instant Research prieskumnej agentúry Ipsos.