- IKEA sa zaviazala byť ešte ohľaduplnejšia k životnému prostrediu a znížiť celkovú ekologickú stopu každého výrobku v priemere o 70 %.
- Tento prístup sa prejavuje aj v oblasti stolovania a jedla. Spoločnosť do svojho sortimentu zaradila nové potraviny na rastlinnej báze a plánuje z neho vylúčiť všetky jednorazové plasty.
- V rámci stratégie na rok 2030 sa IKEA zameriava výlučne na obnoviteľné a recyklované materiály. Takisto zavádza služby, ktoré zákazníkom umožnia ľahšie si odviezť výrobky domov, lepšie sa o ne starať a po čase ich posunúť niekomu inému.
- Zdravý a udržateľný život: Pomôcť viac než miliarde ľudí žiť lepším každodenným životom v rámci možností našej planéty. IKEA plánuje rozšíriť svoju ponuku zdravšieho a udržateľnejšieho jedla na rastlinnej báze a vytvoriť spoločenský impulz zameraný na zlepšovanie každodenného života.
- Obehové hospodárstvo a klíma: Najneskôr do roku 2030 mať pozitívny vplyv na klímu a popri svojom vlastnom rozvoji aj obnovovať zdroje a suroviny. Obehové hospodárstvo vo výrobe znamená, že IKEA je odhodlaná prejsť do roku 2030 výhradne na výrobu z obnoviteľných a recyklovaných materiálov, ale aj obnovovať zdroje a ochraňovať ekosystémy po celom svete.
- Spravodlivosť a rovnosť: Mať pozitívny spoločenský vplyv na každého v hodnotovom reťazci. IKEA už teraz reviduje svoje postupy a kontroluje dodávateľov, aby zabezpečila, že každý človek v hodnotovom reťazci IKEA má dôstojnú a zmysluplnú prácu a nie je diskriminovaný na základe národnosti, pohlavia, sexuálnej orientácie, náboženstva alebo z akéhokoľvek iného dôvodu.
Jedným z najúspešnejších výrobkov, ktoré zákazníkom umožňujú žiť lepším každodenným životom, je vegetariánsky hotdog – vyzerá a chutí výborne a v porovnaní s klasickým hotdogom má o 85 % nižšiu uhlíkovú stopu. Za jediný mesiac od jeho zaradenia do ponuky v obchodnom dome IKEA Bratislava pred koncom uplynulého finančného roka sa predalo viac než 9 000 kusov, čo predstavuje 15 % celkového predaja hotdogov.
Trvalo udržateľné stravovanie však zahŕňa oveľa viac než len vegetariánske hotdogy. Preto sa IKEA rozhodla, že do roku 2020 zo svojich obchodných domov postupne stiahne všetky jednorazové plasty, ako sú slamky či plastové taniere.
Ďalšie informácie o záväzkoch spoločnosti IKEA na rok 2030, ako aj globálnu a lokálnu správu o trvalej udržateľnosti za finančný rok 2018 nájdete od februára na webových stránkach spoločnosti IKEA:
*Finančný rok spoločnosti IKEA trvá od 1. septembra do 31. augusta.