IKEA ponúka zdravší a udržateľnejší život aj v kuchyni

 

  • IKEA sa zaviazala byť ešte ohľaduplnejšia k životnému prostrediu a znížiť celkovú ekologickú stopu každého výrobku v priemere o 70 %.
  • Tento prístup sa prejavuje aj v oblasti stolovania a jedla. Spoločnosť do svojho sortimentu zaradila nové potraviny na rastlinnej báze a plánuje z neho vylúčiť všetky jednorazové plasty.
  • V rámci stratégie na rok 2030 sa IKEA zameriava výlučne na obnoviteľné a recyklované materiály. Takisto zavádza služby, ktoré zákazníkom umožnia ľahšie si odviezť výrobky domov, lepšie sa o ne starať a po čase ich posunúť niekomu inému.

IKEA Bratislava_areal s (1)Ako najväčší maloobchodný predajca nábytku na svete sa IKEA usiluje trvalo udržateľným spôsobom zlepšovať každodenný život ľudí, čo má vplyv na všetko od výroby postelí a pohoviek až po jedlo na kuchynskom stole. Aby IKEA dokázala optimalizovať a rozvíjať svoju stratégiu v oblasti trvalej udržateľnosti a zväčšiť pozitívny vplyv na ľudí a planétu, spoločnosť vymedzila tri oblasti, ktoré budú pre ňu v nadchádzajúcich rokoch kľúčové. Sú založené na jej vlastných pozorovaniach, ako aj na Cieľoch trvalo udržateľného rozvoja OSN. Konkrétne ide o tieto oblasti:

  • Zdravý a udržateľný život: Pomôcť viac než miliarde ľudí žiť lepším každodenným životom v rámci možností našej planéty. IKEA plánuje rozšíriť svoju ponuku zdravšieho a udržateľnejšieho jedla na rastlinnej báze a vytvoriť spoločenský impulz zameraný na zlepšovanie každodenného života.
  • Obehové hospodárstvo a klíma: Najneskôr do roku 2030 mať pozitívny vplyv na klímu a popri svojom vlastnom rozvoji aj obnovovať zdroje a suroviny. Obehové hospodárstvo vo výrobe znamená, že IKEA je odhodlaná prejsť do roku 2030 výhradne na výrobu z obnoviteľných a recyklovaných materiálov, ale aj obnovovať zdroje a ochraňovať ekosystémy po celom svete.
  • Spravodlivosť a rovnosť: Mať pozitívny spoločenský vplyv na každého v hodnotovom reťazci. IKEA už teraz reviduje svoje postupy a kontroluje dodávateľov, aby zabezpečila, že každý človek v hodnotovom reťazci IKEA má dôstojnú a zmysluplnú prácu a nie je diskriminovaný na základe národnosti, pohlavia, sexuálnej orientácie, náboženstva alebo z akéhokoľvek iného dôvodu.

 

IKEA veggie hot dog from the topZa zdravší a udržateľnejší každodenný život

Jedným z najúspešnejších výrobkov, ktoré zákazníkom umožňujú žiť lepším každodenným životom, je vegetariánsky hotdog – vyzerá a chutí výborne a v porovnaní s klasickým hotdogom má o 85 % nižšiu uhlíkovú stopu. Za jediný mesiac od jeho zaradenia do ponuky v obchodnom dome IKEA Bratislava pred koncom uplynulého finančného roka sa predalo viac než 9 000 kusov, čo predstavuje 15 % celkového predaja hotdogov.

Trvalo udržateľné stravovanie však zahŕňa oveľa viac než len vegetariánske hotdogy. Preto sa IKEA rozhodla, že do roku 2020 zo svojich obchodných domov postupne stiahne všetky jednorazové plasty, ako sú slamky či plastové taniere.

 

S cieľom znížiť množstvo kuchynského odpadu predstavila spoločnosť minulý rok novú sériu dóz na potraviny IKEA 365+ s rôznymi tvarmi, veľkosťami a vrchnákmi, ktoré uspokoja potreby všetkých zákazníkov a udržia potraviny dlhšie čerstvé. Za prvý rok po jej uvedení sa z tejto ekologickej série predalo na Slovensku už 49 000 kusov výrobkov. Ide o veľmi dôležitý krok na ceste k trvalo udržateľnému životu. Medzinárodné štatistiky totiž ukazujú, že priemerný obyvateľ v rozvinutej krajine ročne vyhodí takmer 100 kg jedla, ktoré by sa ešte dalo spotrebovať.

Ďalšie informácie o záväzkoch spoločnosti IKEA na rok 2030, ako aj globálnu a lokálnu správu o trvalej udržateľnosti za finančný rok 2018 nájdete od februára na webových stránkach spoločnosti IKEA:

www.IKEA.sk/ludiaaplaneta

*Finančný rok spoločnosti IKEA trvá od 1. septembra do 31. augusta.

 

 

Prečítajte si aj: