Ako si založiť domácu pracovňu?

Stalo sa vám niekedy, že ste zabudli zaplatiť účet, prísť na divadelné predstavenie vašej dcéry alebo stratili bloček od topánok, ktoré sa vám rozpadli? Na toto všetko existuje jednoduchý liek: domáca pracovňa.

Nehovorím o pracovni v pravom slova zmysle. Nie každý má v dome voľnú miestnosť, ktorú vôbec nevyužíva. Ide skôr o premyslený systém archivovania dôležitých dokumentov.manned-types-tables

Predpokladám, že každý z vás má doma stôl. Alebo nie? Postačí aj kuchynský, no najlepšie bude, ak máte v spálni alebo v obývačke stôl na počítač a pohodlnú stoličku pri ňom. A samozrejme, skriňu alebo poličku, do ktorej budete môcť ukladať všetky „nezmyselné“ papiere.

Neexistuje nesprávna metóda archivovania vo všeobecnosti, ale môže existovať nesprávna metóda pre vás. Tak ako všetky činnosti, aj táto zaberie nejaký čas, ale nie je múdre ju odfláknuť. Budete na to potrebovať niekoľko zakladačov na papiere, kartotéky, plastové euroobaly, plastové obálky a nálepky.

Poradím vám dve najčastejšie a najefektívnejšie metódy na archivovanie papierov v domácnosti. Prvá spočíva v tom, že si zaobstaráte zakladač na papiere a vložíte doň plastové euroobaly, pričom každý euroobal bude slúžiť na papiere iného druhu, napríklad na účty za elektrinu, plyn, telefón, výpisy z bankového účtu a podobne. Ďalej do plastových obálok vždy uložte všetky účty, ktoré ste ešte nezaplatili alebo dôležitú poštu. Po zaplatení presuňte účet do danej kategórie v euroobale. Tak budete mať vždy prehľad, ktoré účty ste už zaplatili a ktoré nie, a tak sa vám nemôže stať, že na nejaký zabudnete. Do ďalšieho zakladača vložte poistné zmluvy, rodné listy, pasy, dokumenty týkajúce sa auta alebo domácnosti. Zakladače označte nálepkami a poukladajte do škatúľ aby na nich nepadal prach.colorful-paper-on-table

Na druhú metódu budete potrebovať jeden zakladač z trinástimi euroobalmi. Dvanásť z nich označte nápisom mesiacov v roku od januára až po december a trinásty nazvite „Dane“, do toho si odkladajte potvrdenia o príjmoch, z ktorých budete platiť dane. Prichádzajúce účty a výpisy z bánk ukladajte priebežne do plastového euroobalu s nápisom mesiaca, do ktorého patria. Zaplaťte ich a následne označte, že boli zaplatené. Napríklad použite červenú nálepku na nezaplatené a zelenú na zaplatené účty. Na konci mesiaca euroobal vždy skontrolujte, či ste všetky účty zaplatili a či vám to sedí, tak ako má. Na konci roka odložte zakladač do škatule určenej na dlhodobé archivovanie.

Aby ste nemali dom zaprataný škatuľami, niektoré zbytočné papiere určite vyhoďte. Pozvánky na narodeninové oslavy, svadby a podobne určite nemusíte držať na chladničke. Ak je tam číslo alebo dôležitý údaj, zapíšte si ho do notesu alebo telefónu. Reklamy a letáky vytrieďte a raz za čas ich odneste na zber papiera. Staré časopisy, katalógy a neplatné kupóny či stravné lístky tiež isto nepotrebujete.

Ako dlho odkladať dokumenty?folder-federal-folder-file-archive-drop-classify (1)

Účty, výpisy z bánk a označenia o obnovení poistnej zmluvy by ste si mali odkladať dva roky, päť ak ste živnostník. Dokumenty týkajúce sa poistenia odkladajte kým sú platné.

Na pracovnom stole alebo pri telefóne majte vždy notes, do ktorého si zapisujte všetky informácie aby ste nemuseli skladovať milión papierikov.

A teraz to posledné a najdôležitejšie, ako nezabudnúť na rodičovské združenie, divadelné predstavenie, či tréning vašej ratolesti? Zaobstarajte si kalendár zo 4 alebo 5 stĺpcami. Každý stĺpec bude patriť jednému členovi rodiny, ktorý si bude zapisovať svoje plány a dôležité udalosti tam, aby to mohli vedieť aj ostatní členovia rodiny. Všetky tréningy vašej dcéry, manželove služobné cesty alebo vaše povinnosti budete mať pokope čierne na bielom.

Tak snáď vám tieto rady uľahčia chod domácnosti.

Ilustračné foto: visualhunt.com

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *