Ako sa stravujete? Ukáže sa to na vašej pleti

Hovorí sa, že krása ide zvnútra. V tomto článku nájdete niekoľko faktických dôkazov toho, že túto frázu naozaj môžete brať doslova. Síce jej pôvodným významom je dôležitosť duševného rozpoloženia pri fyzickom zjave, my skôr narážame na to, že vitálny vzhľad je výsledkom vnútorného fyzického zdravia. Veď aj kvalita vašej pleti odzrkadľuje to, aký výživný je váš jedálniček, a my vám prezradíme, ako presne.

Zdravo, ale dostatočne

Vyhýbajte sa extrémnym diétam, pretože ich jediným nepríjemným vedľajším účinkom nie je len jojo efekt. Ako sme to už spomenuli v úvode, že kvalita pleti je zrkadlom zdravia organizmu. Hladovanie veru dokáže narobiť veľké šarapaty v tele. Keď schudnete za krátke obdobie, znamená to, že si nedoprajete výživu v takom množstve ako pred začatím diéty. Táto zmena sa ukáže aj na tvári.

V prvom rade ide o fyzický stres, u mnohých ľudí sa ale môže odopieranie jedla spájať so zhoršením psychického stavu. Ak máte citlivú pleť, viete, že nepríjemné vnútorné napätie je indikátorom vzniku vyrážok, akné a aj mimických vrások. Ďalším rizikovým faktorom je nedostatok vitamínov a minerálov, ktoré nemáte šancu doplniť cez kozmetické prípravky, „zvonka“. Samozrejme môžete siahnuť po výživových doplnkoch, veď je všeobecne známe, že kolagén pomáha na akné a má dôležitú úlohu pri prevencii vrások. Lenže ak vám chýba vitamín C, zhoršuje to vstrebávanie kolagénu.

Elixír mladosti, blahodarný kolagén

Ak sme už pri kolagéne, zostaňme ešte chvíľku pri ňom. Je to bielkovina, jedna z najdôležitejších stavebných prvkov ľudského tela. Kolagén v mladosti vieme vyprodukovať, no čím sme starší, tak sa táto schopnosť organizmu znižuje, no a po určitom veku sa jeho tvorba úplne zastaví. Spočiatku je to neviditeľné. Až neskôr sa začnú objavovať príznaky nedostatku kolagénu, jedným z nich je vznik a/alebo prehĺbenie vrások.

Našťastie existuje niekoľko možností, ako zvýšiť hladinu kolagénu v pleti alebo aspoň zabrániť jeho nadmernému úbytku. Žite zdravo, jedzte jedlá bohaté na vitamín C, nefajčite a skúste tvárovú jogu. Kúpte si rybí kolagén, najlepšie stopercentný, čiže bez iných prísad. Podstatné je aj to, odkiaľ si daný produkt objednáte, uistite sa o tom, že to bude overený predajca, akým je aj Inca Collagen. Ak váš výživový doplnok bude kvalitný, môžete sa tešiť na niekoľko viditeľných pozitívnych účinkov, najmä na tieto:

  • zlepší sa pružnosť pleti a pokožky,
  • zvýši sa hydratácia pleti,
  • redukujú sa vrásky,
  • pleť bude viac chránená pred UV žiarením,
  • oddiali sa objavenie prvých známok starnutia,
  • zvýrazní sa hladkosť pokožky.

Vitamíny nepomáhajú len pri chrípke

Ak ste doteraz čítali pozorne, mohlo vám napadnúť, že svoj príjem vitamínu C by ste mali mať pod kontrolou aj z estetických dôvodov. No tento prvok nie je jediným, ktorý podporuje krásu vašej pleti a/alebo zabraňuje zhoršeniu jej kvality.

Vitamín E má dôležitú rolu pri ochrane pleti proti oxidačnému poškodeniu a podporuje jej zdravú tvorbu. Potraviny bohaté na vitamín E sú napríklad semiačka (mandle, kešu alebo lieskové orechy), ale vo väčšom množstve ho nájdete aj v avokáde. Tu by sme chceli spomenúť aj koenzým Q10, ktorého najznámejším účinkom je schopnosť viazať voľné radikály a takto zabraňovať poškodeniam. Túto látku naše telo dokáže tvoriť v dostatočnom množstve do 30 rokov.

Najznámejším antioxidantom je asi betakarotén, ktorý je provitamínom vitamínu A (čiže ľudské telo z betakarténu dokáže vytvoriť vitamín A). Tento prvok by sme mohli nazvať „prirodzeným slnečníkom“, pretože pokožku chráni pred škodlivými vplyvmi slnečného žiarenia.

Zdravé črevá, krásna pleť

Potravinové alergie a intolerancie sú v súčasnosti veľmi rozšírené. Spôsobujú nepríjemné symptómy v črevách, no vplývajú aj na kvalitu pleti, dokonca aj na náladu a duševný stav. U niektorých ľudí ani nemusí byť diagnostikovaný podobný zdravotný problém, stačí, ak z niektorých zložiek potravín konzumujú prehnané množstvo. Tzv. „lepková tvár“ je mierne opuchnutá, bledá a v oblasti brady sa môžu objaviť pigmentové škvrny, no a vyrážky taktiež nie sú zriedkavé. Laktóza môže spôsobovať opuchnuté viečka, tmavé kruhy a vačky pod očami a malé biele pupienky alebo hrčky pod kožou okolo brady. Aj histamínová intoleranciasa ukazuje na tvári, napríklad v podobe začervenania alebo ekzému. Viac o tejto téme si môžete prečítať na internetovej stránke zdravy-recept.sk.

Zdroj fotiek: freepik.com

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *