Zimný jedálniček

Kvôli zime sme si kúpili bundu, čiapku, špeciálne krémy, ale mnohokrát zabúdame na stravovanie. Tak ako v lete zvýšime príjem tekutín a sme zvyknutí jesť veľa ovocia a piť chladené nápoje, aj v zime by mal náš jedálniček podliehať zmene.

Treba sa zamerať na zohrievanie organizmu a nezanedbať príjem vitamínov. Hádam najideálnejším riešením je zvýšiť príjem teplých nápojov, ako bylinkové či ovocné čaje a teplých polievok. Odporúča sa aj konzumácia cesnaku, cibule, rasce, klinčekov, mandlí, tekvicových semienok, arašidov a medu. Tieto suroviny podporujú imunitu a zohrievajú organizmus.

Vitamíny si môžete doplniť napríklad kelom, ktorý obsahuje najviac vitamínu C, karfiolom, brokolicou, reďkovkami alebo mrkvou. Najdôležitejšie je všímať si listy kupovanej zeleniny, vďaka ktorým môžeme určiť do akej miery je čerstvá. Najobľúbenejšou zeleninou počas zimy je kyslá kapusta, no mnoho ľudí sa bojí jesť tento pokrm kvôli zdúvaniu, pritom stačí pridať trochu rasce alebo borievok a problém je vyriešený.

Dôležitou zložkou aktivít, ktoré napomôžu v boji proti zime a mrazivému počasiu, je pravidelný pohyb, ktorý rozprúdi krv a výborne zahreje celé telo.

Autor: dads, Foto: sxc.hu

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *