PR články a tlačové správy

Lidl medziročne zlacnil jablká o 44 percent

Lidl sa priaznivý vývoj nákupných cien jabĺk rozhodol preniesť na zákazníkov. Výsledkom je nárast predaja jabĺk o viac ako 200 percent.

Spoločnosť Lidl ponúka svojim zákazníkom jablká oveľa lacnejšie ako pred rokom, medziročne klesla ich predajná cena približne o polovicu. Kým v septembri 2013 bola v spomenutom reťazci priemerná cena jabĺk 1,41 € za kg, v septembri 2014 predával Lidl kilogram v priemere za 0,79 €. Ešte pozitívnejšie vyznieva porovnanie posledných septembrových týždňov: v roku 2013 sa kilogram jabĺk v Lidli predával priemerne za 1,36 € a v roku 2014 za 0,53 €. V percentuálnom vyjadrení ide o viac ako 60-percentný pokles ceny.

Na priaznivý vývoj cien vplývali predovšetkým nadúroda jabĺk a zákaz dovozu potravín z Európskej únie do Ruska. V septembri 2013 si zákazníci v Lidli kúpili 272 ton jabĺk, o dvanásť mesiacov neskôr to pri výraznom zlacnení bolo takmer 611 ton. Deväťdesiatosem percent jabĺk predaných v septembri 2014 pritom pochádzalo od slovenských pestovateľov. „Sankcie zo strany Ruskej federácie a úroda prevyšujúca očakávania spôsobili slovenským producentom jabĺk veľké problémy. V tejto situácii sme sa rozhodli podať našim dodávateľom pomocnú ruku a pomáhame im zbaviť sa prebytkov. Zníženie cien sme zároveň v plnej miere preniesli na zákazníkov, ktorí si jablká môžu kúpiť oveľa lacnejšie ako pred rokom,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *