Nespavosť a migréna. Skúste ich prekonať pomocou konope

Konope sa považovala za zázračnú rastlinu už aj v minulosti. Paradoxne, dnes ju spájajú skôr so škodlivými omamnými vplyvmi a užívaním marihuany. Pričom existuje významný rozdiel medzi kanabisom používaným na liečebné účely a kanabisom používaným ako droga. Ten prvý disponuje mnohými fantastickými blahodarnými účinkami na zdravie, lieči skoro všetky časti tela. Pozitívne zmeny dokáže navodiť prakticky v každej časti tela.

CBD nie je omamná látka

Konopný olej (používaný aj na lekárske účely) nepôsobí omamne, ale má mimoriadne dobrý vplyv na nervovú sústavu. CBD olej vďaka svojim jedným z najúčinnejších upokojujúcich účinkov prispieva k vyváženejšiemu každodennému životu. A to nielen cez deň. Podporuje pokojný a hodnotný spánok, z ktorého sa potom budí v oddýchnutej a sviežej nálade. Jeho používanie je úplne a bezpečné, pretože vôbec nespôsobuje zmenu mysle. Pozitívne účinky, ktoré dokáže navodiť v celom organizme, sú však výrazné.

Zdroj foto: Freepik.com

Aktívnymi zložkami konope sú kanabinoidy

V pozadí všestranného účinku konope stoja tzv. kanabinoidné zlúčeniny. Najznámejšie sú tetrahydrokanabinol (THC), ktorý je zodpovedný za psychotropný účinok rastliny, a kanabidiol (CBD), ktorý nie je nelegálnou psychotropnou látkou. Celkovo je však niekoľko druhov konopí s viac ako 100 druhmi kanabinoidov (logicky, v závislosti od druhu, napr. Cannabis indica, Cannabis sativa, Cannabis ruderalis, Cannabis spontanea). Rozdiely spočívajú aj v tom, aká zložka dominuje v danej odrode. Toto všetko ponúka možnosť prispôsobiť liečbu konope podľa individuálnych ťažkostí, teda použiť extrakty s rôznym zložením. Aj na zmiernenie migrény, redukciu následkov stresu, no i pri boji s nespavosťou.

CBD a migréna

Jednou z hlavných krásnych schopností CBD je inhibícia prenosu bolesti. Tento efekt spočíva v podpore organizmu. Znamená to, že nenúti telo, aby začalo fungovať inak. Zvyšuje však efektivitu jeho prirodzených funkcií a stimuluje samoregulačné procesy. Je to ako dať robotníkom na stavbe lepšie nástroje bez toho, aby sme zmenili úlohu, ktorá im je pridelená. Urobíme tak preto, aby tú istú prácu mohli vykonávať lepšie, šikovnejšie a efektívnejšie.

Zdroj foto: Freepik.com

Samozrejme, ide o zjednodušený opis procesu, ktorý prebieha „pod povrchom“. Podstatné je pochopiť to, že bolesť je užitočná reakcia tela, ktorá nás varuje, keď niečo nie je v poriadku. Napriek tomu môže byť veľmi škodlivá, keď sa stane neznesiteľne silnou.

Z tohto dôvodu ľudské telo disponuje schopnosťou naštartovať také procesy, ktoré majú za úlohu regulovať pocit bolesti. Buď ju zvyšuje alebo znižuje, vždy na patričnú úroveň. Pri migréne je sila bolesti maximálna. V tomto momente môže byť spomínaná podporná schopnosť CBD obrovskou záchranou. Stimuluje procesy zodpovedné za reguláciu bolesti pôsobením na príslušné receptory, ktoré vstúpia do činnosti a znížia intenzitu nepríjemných pocitov na primeranú úroveň.

Nie je teda žiadnym prekvapením, že CBD a migréna je v poslednom období celkom populárnym slovným spojením. Na stránke overeného predajcu konopných produktov Carun.sk si môžete prečítať zaujímavé informácie o výskumoch, ktoré sa robili práve na túto tému.

Zdroj foto: Freepik.com

CBD a nespavosť

Jedným z najčastejšie pozorovaných účinkov vyššej dávky CBD je jej sedatívny účinok. Vďaka tomu CBD môže zlepšiť nielen celkovú kvalitu spánku, ale aj jej dĺžku. Ale ako to funguje?

Serotonín je známy ako hormón šťastia. Pracuje ako taký filter, ktorý zabraňuje neurónom prijímať príliš veľa informácií. V opačnom prípade sa prestimulujú a to môže byť jasným dôvodom nespavosti. Príliš veľa serotonínu tiež nie je šťastný prípad, to môže znižovať produktivitu.

CBD pôsobí priamo na ten receptor, ktorý stimuluje uvoľňovanie a vychytávanie serotonínu. Takto sa dosiahne to, že podporuje schopnosť tela využiť správne množstvo tohto hormónu v závislosti od aktuálnej potreby.

Navyše, serotonín je prekurzorom melatonínu, a asi viete, že ten je priamym kontrolórom a induktorom spánku. Konope teda dokáže prirodzene pomôcť telu trochu sa uvoľniť po celodennej práci a pripraviť sa na spánok.

Zdroj foto: Freepik.com

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *