Tekvicové semienka: Viete, ako nám pomáhajú zlepšovať zdravie?

Tekvicové semienka sú síce malé, ale plné prospešných nutrientov. Už malá porcia tekvicových semienok dodá vášmu telu zdravé tuky a množstvo minerálov. Práve preto sa semienka z tekvice spájajú s mnohými benefitmi pre naše zdravie.

Obsah a účinky tekvicových semienok

Semená sú všeobecne považované za vynikajúce zdroje výživných a prospešných látok. Tekvicové semienka sú bohaté na minerály draslík, horčík, zinok, železo a vápnik a tiež sú zdrojom polynenasýtených mastných kyselín a antioxidantov.

Profil mastných kyselín, ktorý je obsiahnutý v tekvicových semienkach, sa považuje za priaznivý, teda sú to tuky prospešné pre ľudský organizmus.

1 porcia (25 g) tekvicových semienok obsahuje:

  1. 135 kcal
  2. 11 g tuku
  3. 9 g bielkovín
  4. 1,7 g vlákniny

Tekvicové semienka proti zápalom

Vďaka obsahu vysokého množstva antioxidantov sa považujú tekvicové semienka za výborného pomocníka v boju proti zápalovým ochoreniam.

Lepší spánok

Tekvicové semienka obsahujú aj aminokyselinu tryptofán, ktorá napomáha lepšiemu spánku. Ak máte teda problémy so spánkom, dajte si porciu semiačok na večeru.

Lepšie trávenie

Na to, aby naše trávenie fungovalo správne, je nevyhnutné, aby sme prijímali dostatok vlákniny. Tekvicové semienka sú dobrým zdrojom vlákniny, tým pádom nám pomôžu, aby sme chodili na veľkú potrebu pravidelne.

Ďalšie účinky tekvicových semienok na zdravie

  1. Pomáhajú znižovať hladinu cukru v krvi
  2. Zlepšujú a podporujú imunitný systém
  3. Podporujú zdravé srdce a cievy
  4. Dodávajú silu kostiam

Použitie tekvicových semienok

Tekvicové jadierka sa výborne hodia ako malý snack medzi hlavnými jedlami. Ak vám však chutia viacej v jedlách, môžete si nimi dochutiť nátierky, polievky, ryžu či rôzne zeleninové šaláty.

Pokiaľ sa snažíte o zníženie hmotnosti, denne zjedzte maximálne 25 gramov tekvicových semienok. Ak si hmotnosť udržujete, môžete ich zjesť aj o 10 gramov viac. S množstvom to však neprežeňte, aby ste neprijímali až príliš veľa tuku. Pozor si však dávajte na to, aké tekvicové semienka si kúpite. Najlepšie pre zdravie sú nesolené a nepražené.

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *