4 tipy na posilnenie imunity školákov

Začiatok školského roka je plný stresu, a to nie je jediným dôvodom, prečo bývajú deti v tomto období chorľavejšie. Uzavretý kolektív, nedostatočný pobyt vonku, chladnejšie počasie spájané s úbytkom svetla – to všetko je poriadnou výzvou pre obranyschopnosť organizmu. Je len veľmi málo pravdepodobné, že sa váš školák vyhne minimálne nejakému slabému nachladnutiu, no samozrejme nie je jedno, či to bude intenzívne a ako dlho ho budú zdravotné problémy trápiť. Máme pre vás 4 rady, na ktoré by ste nemali zabudnúť pri posilňovaní imunity najmladších členov vašej rodiny.

zvýšená teplota

Nie je spánok ako spánok

Spánok je nevyhnutný k udržaniu telesného aj duševného zdravia. Spomeňte si na to, ako vaše telo reagovalo na to, keď ste naposledy prebdeli skoro celú noc. Pravdepodobne ste boli unavení, malátni, možno ste pociťovali nepríjemnú nervozitu a bolela vás hlava. Predstavte si, že sa toto isté udeje v organizme, ktoré sa ešte len vyvíja, čiže potrebuje neustály prísun energie. Ak vaše deti majú nekvalitný alebo nedostatočný spánok, okrem zníženej schopnosti koncentrácie, pozornosti a výrazných prejavov podráždenosti sa to môže prejaviť aj ako vyššia náchylnosť na rôzne choroby. Spánok totiž nie je „len“ oddych. Počas nočného odpočinku sa regeneruje organizmus, vo veľkom sa vylučuje rastový hormón, „nabíjajú sa vybité baterky“. Dôležitý aj aj pri prevencii detskej obezity.

Aby spánok bol hlboký a plnohodnotný, v spálni by malo vládnuť ticho a absolútna tma. Niektoré deti sú schopné zaspať aj „pri telke“, to však neznamená, že to je správne. Veď dokázali by zjesť aj celý balík cukríkov, ale nedovolíte im to kvôli ochrane zdravia. Vytvorením pokojného prostredia bez rušivých zmyslových podnetov vrátane zvukov a svetla znížte riziko plytkého spánku, častého budenia v noci alebo oddychu „v polospánku“.

dieťa pod dekou

Všade dobre, vonku najlepšie

Cvičenie a šport nielenže zlepšuje kondíciu a spaľuje energiu, ale posilňuje pľúca, čistí lymfatický systém, pomáha pri detoxikácii tela a zlepšuje zásobovanie orgánov kyslíkom. To všetko prispieva k posilneniu imunity. Každý deň si nájdite aspoň pol hodinu, počas ktorej budete so svojím dieťaťom vonku, na čerstvom vzduchu. Vyberte si takú aktivitu, ktorá ho bude baviť, či už to bude energická prechádzka, bicyklovanie alebo hra na ihrisku. Podstatné je to, aby sa to spájalo s pozitívnymi emóciami. Najprv možno budete musieť byť kreatívnejší pri motivácii, ale po krátkom čase z týchto pár minútových pobytov vonku krásny spoločný rituál.

beh

Sila ukrytá vo vitamínoch

Asi nie je pre vás žiadnou novinkou, že vitamíny majú pri posilňovaní imunity kľúčovú rolu. Ideálne je to, ak ich dieťa prijme prirodzene zo stravy alebo v prípade vitamínu D zo slnečného žiarenia. Príchodom jesene ale čerstvé ovocie a zelenina nemajú sezónu, okrem toho je normálne, že zdravé jedlo v chladnejšom počasí až tak nechutí. V tomto prípade by ste vedome mali svojim deťom vedome ponúknuť príťažlivé jedlo bohaté na vitamín C, napríklad kivi alebo citrusy.

Ďalším riešením sú výživové doplnky. Dôležité je ale to, aby boli kvalitné, pretože v opačnom prípade nemusia mať žiadny účinok. Na internetovom portáli gsklub.sk nájdete bohatú ponuku vitamínov vyslovenie na posilnenie imunity v rôznych formách. Pri každom prípravku si môžete prečítať aj podrobné vysvetlenie, kde a ako účinkujú.

deti a ovocie

Šťastný žalúdok, pevné zdravie

Ako sme to spomenuli vyššie, ideálne je to, ak dieťa vitamíny nevyhnutné k udržaniu zdravia a imunity prijíma z jedla. Jeho jedálniček by mal byť vyvážený, bohatý na čerstvé ovocie a zeleninu. Nie je ale vždy jednoduché ovplyvniť výber školákov medzi sladkosťami a zdravými potravinami. Ale aj obyčajné jedlo môže byť pri minimálnej kreativite neodolateľné. Pripravte svojim deťom ráno chlebík so zelenou šalátovou tvárou, paprikovým úsmevom, olivovými očami a reďkovkovým nosom. K desiate im pribaľte ovocnú dúhu – na špajdľu napichnite napríklad bobule hrozna rôznych farieb, medzi nimi môže byť aj malé prekvapenie v podobe hrozienok v čokoláde. Nie je jedno, do čoho takúto pochúťku zabalíte. Vyberte si spolu s dieťaťom desiatový box s veselým motívom na ramina.sk, ktorý nebude len funkčný, ale jedlo v ňom bude chutiť oveľa lepšie a zábavnejšie.

zdravé jedlo

Zdroj fotiek: freepik.com

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *