Doprajte si každý deň ovsené vločky – váš organizmus sa vám poďakuje

Zdravá strava a správna voľba surovín sú základom pre ľudský organizmus. Pri takom stravovaní sa človek vyhne nepríjemným pocitom nadúvania, ukladania jedla v tele. Naopak – bude sa cítiť lepšie vo vlastnom tele a bude mať aj viac energie.

Ak plánujete zmenť svoje stravovacie návyky k lepšiemu, začnite hneď raňajkami – najdôležitejším jedlom dňa. Siahnie ako množstvo ďalších po ovsených vločkách.

Bohaté na látky

Ovsené vločky patria medzi najobľúbenejší typ raňajok. Vznikajú rozdrvením ovsených zŕn a pre ľudský organizmus sú ľahko stráviteľné.

Vďaka vysokému obsahu vlákniny (rozpustnej aj nerozpustnej) dokážu zasýtiť organizmus na dlhú dobu a pritom stabilizujú glukózu v krvi.

Vláknina navyše priaznivo vplýva na tráviaci trakt a bojuje proti zápche. Ovsené vločky obsahujú aj omega-3 nenasýtené mastné kyseliny, ktoré zas vplývajú na hladinu cholesterolu v krvi, pôsobia protizápalovo a priaznivo pôsobia aj na pleť. 

Konzumáciou ovsených vločiek vieme do tela dostať množstvo potrebných živín – vlákninu, bielkoviny, komplexné sacharidy, vitamíny B a E, vápnik, železo, draslík, zinok aj antioxidanty

Ovsené vločky a chudnutie

Ovsené vločky prichudnutí pomáhajú najmä dlším pocitom sýtosti, prečistením tráviaceho traktu a naštartovaním metabolizmu. Prijímanie ovsených vločiek každý deň pomáha udržiavať telo v kondícii, navyše s pravidelným prísunom živín, čo v konečnom dôsledku pomáha aj pri chudnutí.

Vločky v kuchyni

Najčastejším spracovaním ovsených vločiek v kuchyni je ovsená kaša nasladko. Vločky sa povaria v mlieku či vode, pomer tekutiny a vločiek by mal byť 2:1, a vznikne kaša. Tú si podľa vlastných predstavá môžete dochutiť – dosladiť medom, obohatiť o proteín, dochutiť škoricou či ozdobiť čerstvým ovocím a orechami.

Ovsené vločky sú skvelou ingredienciou pri výrobe vlastných domácich musli tyčiniek alebo sušienok. Na výrobu tyčiniek si najprv prirpavíte pyré z dvoch uvarených jabĺk, pridáte banán, vločky, dosladíte medom a dáte zapiecť do rúry dozlatista.

Zo slaných variantov sú obľúbené napríklad fašírky z ovsených vločiek, ktoré potešia vegetariánov. Pri troche fantázii sa dajú využiť aj v rizote či plackách.

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *