Pozvánky a reportáže

Rozširovanie kávovo-čajovo-čokoládových obzorov

Poschodie košického hotela Hilton rozvoňala prvý jarný víkend káva, čaj a čokoláda. Horúce nápoje podávané vo farebných pohároch prilákali stovky návštevníkov. Napriek tomu, že výstava bola prioritne určená pre kaviarenských gurmánov, zdalo sa, že z početných stánkov sa najviac tešia deti. 

Čajové škatuľky naukladané do úhľadných pyramíd, roztopená čokoláda točia sa vo veľkých nádobách a veľkonočné cukrovinky dokázali malých návštevníkov zaujať na dlhé hodiny. Prednášky promotérov a majiteľov podnikov zas lákali dospelých. Nejedni z nich sa dali presvedčiť na kúpu kvalitnej kávy, limonády či lístkového čaju. A urobili dobre. Na výstave Káva, čaj, čokoláda tradične – netradične sa totiž našli aj chute, ktoré sa hľadajú len naozaj ťažko.

Prekvapil koňak a perníky 

Z tých najexotickejších môžeme spomenúť netradičné dánske pivo varené s kávou (Mikkeler v stánku KubBo Select), ľadový kávový sorbet zo smotany, šľahačky a silného espressa (stánok ATHEA), citrónová kôra v čokoláde (ChocoMe) či japonský lístkový čaj uvarený podľa špeciálneho rituálu (čajovňa Amana). Prekvapivá bola aj chuť koňaku (Lheraud Cognac sa na výstavu dostal vďaka spätosti jeho distribútora s dovozom kávy Mocarico), Ertlovské perníkov či osviežujúca minerálka Korytnica, čo kávičkárom prečistila poháriky. „Do Košíc sme prišli až z Liptovského Mikuláša len preto, aby sme navštívili túto výstavu. Hľadáme nové chute a vône. Zatiaľ sme vyskúšali špeciálny čaj s mliekom, cukrovinky aj viacero druhov kávy. Je skutočne ťažké vybrať, ktorá bola najlepšia,“ hovorí návštevníčka Mária (59), ktorá na výstavu zavítala s troma kamarátkami.

V stánku s koňakom najviac predávali slová.
V stánku s koňakom najviac predávali slová.

Umenie predať 

Najväčšej popularite sa tešili stánky, ktorých majitelia dokázali svoje publikum zaujať. Rozprávania o čajovej kultúre, zbere kávy či užitočnosti kakaa pre organizmus pútali pozornosť návštevníkov často viac, ako vystavované produkty. „Na výstavu sme prišli celá rodina. Ja som síce na kávu trochu mladá, ale rada ju pijem a ešte radšej kombinujem s čokoládou. Už sme aj čo to nakúpili, i keď sme pôvodne nechceli. Akosi nás na to namotali,“ vysvetlila so smiechom pracujúca študentka Tatiana (18). Naopak pri stánkoch, kde ste sa dozvedeli maximálne zloženie ponúkaných produktov a informáciu o cene to zívalo prázdnotou. Škoda.

Chutné bonusy

To, čo vám nepovedali obchodníci, našťastie doplnila praktická informačná brožúrka užitočná nielen na výstave. V niekoľkostranovom katalógu sa našli zaujímavé citáty, prehľad typov káv, čajov a čokolád, ich história aj spôsoby prípravy a desiatky zaujímavostí. Vedeli ste, že Angličania vypijú denne až 175 miliónov šálok čaju alebo že tmavá čokoláda je zdravšia, ako ovocie? Príjemným bonusom bolo šesť zľavových kupónov na produkty predávané v košických podnikoch a možnosť zasúťažiť si o kávovar Catler s vlastným prezentačným stánkom. „O výstave som sa dozvedel náhodou, oslovila ma svojou témou. Chcem sa totiž dozvedieť viac o kávovaroch. Aké sú možnosti, typy, ceny, chcem si urobiť prehľad a získať informácie. No a popri tom som už vypil päť káv,“ usmieva sa návštevník Tomáš (55), ktorý sa výstave produktov známej značky kuchynských spotrebičov úprimne potešil. Výhra však nakoniec putovala Ivane Miškovovej z Košíc.

Podľa organizátorov bolo cieľom výstavy rozšíriť si obzory a posunúť sa v konzumácii „pokladov prírody“, teda kávy, čaju a čokolády, o kus ďalej. Spokojne hodnotíme, že tento zámer sa jednoznačne splnil. Ale pozor, silný človek sa vraj pozná podľa toho, že rozlomí čokoládu na dva kusy a zje len jeden. Nebojte sa preto objavovať naďalej. Napríklad na našej stránke 🙂

Veronika Samková

Roztomilé veľkonočné dekorácie plnené čokoládou zo stánku Urban Cafe
Roztomilé veľkonočné dekorácie plnené čokoládou zo stánku Urban Cafe
Z pedantne poukladaných šálok či škatuliek sa tešili najmä deti. Kto vie, nad čím malý návštevník premýšľa...
Z pedantne poukladaných šálok či škatuliek sa tešili najmä deti. Kto vie, nad čím malý návštevník premýšľa…
Katalóg k výstave ponúka informácie užitočné aj po jej skončení.
Katalóg k výstave ponúka informácie užitočné aj po jej skončení.
Program výstavy dopĺňali prednášky na tému mixovania čajových nápojov alebo fairtrade obchodu, súťaže a vizuálne zaujímavý súboj baristov vo vytváraní obrázkov na mliečnej pene Latte Art  2015. Vyhral ho Miro Škorvánek z MUSETTI CAFFE (OC Zemplín - Michalovce).
Program výstavy dopĺňali prednášky na tému mixovania čajových nápojov alebo fairtrade obchodu, súťaže a vizuálne zaujímavý súboj baristov vo vytváraní obrázkov na mliečnej pene Latte Art 2015. Vyhral ho Miro Škorvánek z MUSETTI CAFFE (OC Zemplín – Michalovce).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *