KatalógKošický krajPozvánky a reportážeTop

Skvelé jedlo, pivo a hudba v Pube U kohúta

Ak ste počas prechádzky po Košiciach vyhladli a nachádzate sa v blízkosti Hrnčiarskej ulice, zájdite do útulného podniku s názvom Pub U kohúta. Okrem jedla si v príjemnom prostredí môžete vychutnať čapované pivo, alebo aj akustický koncert.

Pub U kohúta vznikol v roku 1991 a jeho prvým majiteľom bol pán Kohutiar. Práve z jeho mena je odvodený aj samotný názov. Našťastie, ďalší prevádzkovatelia ho nezmenili. Podnik má krásnu letnú terasu, ktorá v meste nemá obdobu. Opiera sa o staré mestské hradby a spolu s krásnou zeleňou a útulnými prístreškami vytvára neopakovateľnú atmosféru. Horný (zimný) priestor má typický pub-ový štýl. „Kohút  má za sebou slávne i menej slávne časy. Myslím si však, že v posledných dvoch či troch rokoch nastúpil na dobrú cestu, odrazom čoho je neporovnateľne vyššia návštevnosť aj vyťaženosť pub-u,“ hovorí šéf podniku Tomi Okres.

Hermelín - Pub u Kohúta

U kohúta ponúkajú klasickú košickú kuchyňu, teda zmes slovenských, českých, maďarských, nemeckých, ale ich východných vplyvov. Nájdete tu domáce bryndzové halušky, pirohy, plzenský hovädzí guláš s domácou žemľovou knedľou, halászlé zo sumca, boršč, šaláty, steaky, rebierka, bavorské koleno, či tatarák zo sviečkovice. Špecialitou podniku je „Los Hermelinos“, nakladaný plnený hermelín Pišty Sallaia. Táto pochúťka je taká výborná, že ju nestíhajú dorábať. Skvelé sú tiež tortilové očká, či domáce pomazánky. „Nevaríme všetko. Je to nereálne, ak chcete jedlo z čerstvých surovín. Na to dávame veľký pozor, hlavne nešetríme, kde netreba. Na druhej strane, množstvo vecí si  vyrábame v kuchyni sami, takže je to ozaj naše, domáce,“ pokračuje šéf podniku.

Atmosféra - Pub u Kohúta

U kohúta sa zvyknú konať aj rôzne podujatia, hlavne koncerty, a to každú stredu a niekedy aj v sobotu. Priestor dostávajú prevažne mladí muzikanti a speváci. Kvôli lokalite hrávajú skôr v tichšom, akustickom móde, no občas si dovolia i väčší koncert. Toto leto tam vystupoval Peter Lipa, Marián Čekovský, Martin Valihora, Lukáš Adamec, alebo Los Massakeros. „Keďže som aj muzikant, hudba v podniku nesmie chýbať. Okrem koncertných akcií organizujeme ešte jednu, asi našu najobľúbenejšiu, Hamburger U kohúta. Je to hlavne zásluha dvoch mojich blízkych kamarátov, Mariána Ferenca a Igora Friedricha, s ktorými sme to celé vymysleli a ktorí sa podieľajú na grilovaní, výrobe a celej príprave. Koná sa zvyčajne raz do mesiaca, od apríla do októbra, a to už tretí rok. Najbližšie bude 12. septembra a je to už jej 18. pokračovanie. O akciu je obrovský záujem. Preto sme zaviedli aj atypickú časovú rezerváciu burgrov. Väčšina zákazníkov odchádza s veľkou spokojnosťou, pretože burgre sú jednoducho božské,“ dodáva na záver Tomi Okres.