Potraviny, za ktoré vám trávenie poďakuje

Určite každý z vás zažil situáciu, kedy ste to prehnali s vianočným pečivom, veľkonočnými dobrotami, či narodeninovou tortou a váš žalúdok z toho veru nadšený nebol. Nevoľnosť a bolesť brucha ste sa snažili zahnať tabletkami a po zvyšok týždňa ste mali pocit, akoby vám v bruchu narástol obrovský balvan. Problémy zo zlým trávením trápia čoraz viac ľudí. Patríte k nim aj vy? 

Ak nie ste zástancami liekov na liečbu zdravotných problémov, mali by ste vedieť, že častokrát sa to dá vyriešiť prírodnejšou cestou a len zmenou životosprávy. Existuje niekoľko potravín, ktoré vám upravia trávenie – tu je niekoľko z nich:

  1. Vláknina, vláknina, vláknina cereal-1543190_1280

Táto zložka je pre vaše zažívanie mimoriadne dôležitá. Denná dávka je 20-35 gramov. Vďaka nej sa vaše črevá hýbu a tým prebieha trávenie. Keď jej máte v organizme nedostatok, prejavuje sa to problémami s vyprázdňovaním. Potraviny bohaté na vlákninu sú orechy, ovsené vločky, cereálie, hnedá ryža, ovocie a zelenina. Pozor ale na dostatočný príjem  tekutín, pretože vláknina funguje ako špongia, ktorá saje veľa vody a tá potom vášmu telu chýba.

  1. Voda= elixír životafountain-197334_1280

Pitný režim je pre trávenie kľúčový. Hydratuje vaše bunky, orgány a sústavy orgánov. Veľa čistej vody pôsobí blahodarne aj na pleť a vnútorné prostredie. Ak neobľubujete vodu z kohútika a ani minerálnu vodu, skúste bylinkové čaje. Tie sú rovnako vhodné.

  1. Zemiaky

V akejkoľvek forme. Varené, na pare, kaša, ale aj surová šťava zo zemiaka je vhodná, pokiaľ máte boľavý a podráždený žalúdok. Neutralizuje žalúdočnú kyselinu a tým predídete nepríjemnému páleniu záhy.

  1. Zelenina vegetables-752153_1280

Surová zelenina vám dodá nielen vitamíny, ale aj látky, ktoré sú nápomocné pre žalúdok a črevá. Paprika výrazne podporuje tvorbu žalúdočných štiav a v prípade, že je štipľavá, môže naopak stenu žalúdka dráždiť. Kapustová šťava upokojuje a zmierňuje bolesť žalúdka. Niekoľko lyžíc pred jedlom utlmí bolesti pri dvanástnikových a žalúdočných vredoch.

  1. Zázračné probiotiká

Probiotiká sú dôležité vtedy, ak sa naruší prirodzená črevná mikroflóra, či už nevhodnou stravou, alebo dlhodobým užívaním antibiotík. Zdroje tohto zázraku sú najmä jogurty, bryndza, zakysanka a tiež aj niektoré doplnky výživy, ktoré môžete zaradiť do vášho jedálnička. Probiotické kultúry sa nachádzajú v každom zdravom črevnom systéme a na svoje prežitie potrebujú už vyššie spomenutú vlákninu.

Zdravé zažívanie a vyprázdňovanie idú ruka v ruke s vlákninou a probiotikami. Je iba na vás, či tento vzťah budete zdokonaľovať, alebo mu nedáte šancu.

Ilustračné foto : Pixabay.com

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *