Cuketa – jedna z najzdravších zelenín. 7 TIPOV ako si ju chutne pripravíte

Cuketa je ideálna zelenina. Na pestovanie nie je veľmi náročná. A keď konečne začne plodiť, stojí to za to. Počas roka by sme sa mali stravovať sezónne a cukety sú v tomto čase už nejaký ten deň v kurze. Prečo je vlastne cuketa taká obľúbená?  

Až 90% plodu cukety tvorí práve voda, zvyšok je plný vlákniny, antioxidantov a vitamínov, minerálov. Vďaka jej neutrálnej a nevýraznej chuti je univerzálnou surovinou, ktorú vieme využiť na slano aj na sladko. 

Cuketa – skvelý pomocník v diéte

Plody cukety sú bohaté predovšetkým na vitamíny A, B1, B2, B6, C, E, a K. Z minerálov, ktoré táto zelenina obsahuje môžeme spomenúť mangán, horčík, draslík, vápnik, zinok, meď či sodík.

Cuketa má nízky glykemický index a preto je vhodná pre cukrovkárov. Jej konzumácia pomáha aj keď chcete schudnúť. Obsahuje málo kalórií, veľa vody a vlákninu, ktorá zlepšuje priechodnosť a činnosť čriev. Cuketa by nemala chýbať ani v jedálničku tehotnej ženy. Vďaka kyseline listovej je v tomto životnom období ženy veľmi dôležitá pre obsah kyseliny listovej, ktorá sa podieľa na vývoji nervovej sústavy dieťaťa.

 

Cuketa je vhodná aj na prípravu pizze

Poďme si predstaviť pár zaujímavých a chutných receptov, ktoré si môžete pripraviť z cukety. 

Páči sa vám táto séria receptov z cukety? Podporte ho zdieľaním na Facebooku 🙂 Ďalšie zaujímavé recepty nájdete na našom webe nazjedenie.sk v sekcii recepty.

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *