Druhy orieškov pre Popolušku

Máte radi orechy? Viete na čo všetko sú v skutočnosti prospešné? Mnohokrát sa používajú aj ako prísada do koláčov, pečiva, šalátov a podobne. Obsahujú nízku hladinu uhľohydrátov, a preto sú výbornou potravou pre diabetikov.

Orechy sa podieľajú na tvorbe nervového tkaniva, znižujú cholesterol v krvi, podporujú imunitný system, vznik červených krviniek a pomáhajú pri anémii. Mohli by pomôcť ľuďom, ktorí majú problémy so srdcom, sú podráždení, vyčerpaní, trpia stresom alebo depresiami. Sú bohaté na tuk, ktorý je potrebný na tvorbu nenasýtených mastných kyselín. Na Kaukaze si obyvatelia uctievajú orech ako posvätný strom.

Druhy orechov

macadamia-nuts-1098170_1280Lieskové orechy obsahujú veľa železa a vápnika, vitamíny A a E a potrebné množstvo kyseliny listovej, ktorá pomáha hlavne tehotným ženám. Zlepšujú činnosť mozgu a čriev.

Vlašské orechy sú bohatým zdrojom aminokyselín a minerálnych látok. Obsahujú vápnik, magnézium, draslík, meď, zinok a podobne. Ich kalorická hodnota je pomerne vysoká. Pozitívne vplývajú na srdce aj mozog.

Makadamové orechy sú menej známe, ale veľmi obľúbené pre ich chuť. Takisto ako vlašské, majú vysokú kalorickú hodnotu. Sú zdrojom vitamínu B, vápniku a fosforu.

Mandle obsahujú vysoké množstvo horčíka a preto zlepšujú nechty, vlasy a pleť. Ich konzumáciou príjme vaše telo 436 miligramov draslíku, 10 miligramov vitamínu E a 8 gramov vlákniny. Často sa používajú ako ozdoba na múčniky, či prísada do šalátov, rizota, plnky a rôznych iných jedál.

Para orechy sú prevenciou pred rakovinou. Je v nich obsiahnutý vitamín B, ďalej bielkoviny, veľké množstvo oleja a selén, ktorý chráni speanut-624601_1280rdce a jeho nedostatok spôsobuje predčasné starnutie. Takže odteraz, milé dámy, aspoň dva para orechy denne.

Arašidy zlepšujú pamäť, zrak a sluch. Rozoznávame asi 70 druhov. Sú to plody podzemnice olejnej. Sú prospešné pri látkovej premene, krvotvorbe, podporujú krvný obeh a nervovú sústavu. Pôsobia proti zubnému kazu a kožným ochoreniam.

Gaštany majú nízky obsah tukov a obsahujú vitamíny  B, C a E. Pečené gaštany sú obľúbenou pochúťkou takmer na všetkých vianočných trhoch. Používajú sa však aj na prípravu dezertov, sladkostí, suflé, šalátov, polievok a do pečiva.

Píniové orechy sú chuťou podobné mandliam a obsahujú zdraviu prospešné látky, vitamíny a minerály. Odporúča sa jesť ich  hlavne deťom a starším osobám. Píniové oriešky sú vlastne semená zo šišky stredozemnej borovice.

walnut-101425_1280Kešu upokojujú bolesti zubov, takže nabudúce si miesto tabletiek  dajte pár kešu orieškov. Okrem tejto veľkej výhody zlepšujú aj činnosť srdca a posilňujú imunitný systém. Sú bohaté na vitamín D, železo, zinok, betakarotén a stopové prvky, ktoré sa zúčastňujú aj na tvorbe spermií.

Z kokosových orechov sa vyrába kokosová múčka a  kokosové mlieko, ktoré má omladzujúce účinky. Kokos je najväčší orech na svete a obsahuje vitamíny A, B, C, D. Pozitívne vplýva na štítnu žľazu, imunitný systém, tráviaci systém a zrak.

Pistácie znižujú hladinu cholesterolu v krvi a majú preventívny účinok voči rakovine. Obsahujú vitamíny a minerály a majú nízku kalorickú hodnotu. Sú to ďalšie prospešné orechy pre pánov, pretože zvyšujú plodnosť.

Ako skladovať orechy

Aby orechy nesplesneli, nechajte ich neolúpané uschnúť  vonku na slnku alebo na radiátore. Ak chcete, aby vám orechy vydržali dlhšie ako rok, olúpte ich, vložte do zaváraninových fliaš a dajte do mikrovlnky na jeden a pol minúty na plný výkon. Potom fľaše zavrite a obráťte hore dnom na päť minút. Olúpané orechy však vydržia aj v chladničke alebo v tmavom chladnom suchom mieste, v komore. Najzložitejší a najefektívnejší spôsob skladovania orechov je naložiť ich do soli. Budete na to potrebovať hlinenú nádobu, do ktorej vsypete vrstvy orechov, soli, piliny zo suchého dreva a kokosové vlákna.

 

Foto: pixabay.com

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *