Strukoviny máme radi tradične i naklíčené

Strukoviny sú semená z bôbovitých rastlín a patria sem hrach, šošovica, fazuľa, bôb, cícer či sója. Medzi ich najväčšie výhody patrí, že sú neoceniteľným zdrojom bielkovín, vlákniny, minerálov a vitamínov. Majú vysokú energetickú hodnotu, preto sú vhodné ako strava aj pre ľudí, ktorí sú viac fyzicky vyťažení. Najmä v cíceri sú bohato zastúpené esenciálne aminokyseliny, ktoré môžu svojim obsahom konkurovať mäsu, preto bol v minulosti často bol nazývaný ako „mäso chudobných”.

V našich domácnostiach sú strukoviny veľmi obľúbené, využívame ich najmä na prípravu polievok, prívarkov a nátierok. Varením sa však ničia vitamíny a minerály, preto sú čoraz viac populárnejšie naklíčené strukoviny, ktoré pridávame do šalátov. Na toto využitie sú vhodné najmä menšie druhy sóje, fazuliek, hrachu a šošovice.

Niektorým ľuďom robí trávenie strukovín problém, vtedy je vhodné ich vopred namáčať aspoň na pár hodín do vlažnej vody, šošovicu aspoň na tri hodiny. Vo vode, v ktorej ich namáčame, ich nikdy nevaríme, je potrebné ju zliať a pridať čerstvú.

Recepty zo strukovín nájdete aj na našej stránke, môžete sa inšpirovať receptom na Sójový hubový paprikáš alebo vás možno  zaujme tradičná Hŕstková polievka či Šošovica na slanine.

Foto: pixabay.com

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *