Ako bojovať proti jesennej nádche?

Väčšina z nás si dôležitosť prevencie pred nádchou uvedomí až vtedy, keď nám tečie z nosa, bolí nás hrdlo, kýchame a máme horúčky. Ak však poznáme triky, ktoré môžu aspoň trochu znížiť pravdepodobnosť prechladnutia či chrípky, môžeme sa na túto jesennú sezónu vopred pripraviť.

1. Posilnenie imunity

V chladnom jesennom počasí je veľmi dôležité dbať na posilnenie našej imunity. Vyvážená, zdravá strava a životný štýl, konzumácia dostatočného množstva zeleniny a ovocia, obyčajne pokryje potrebné množstvo vitamínov a minerálov.

Čerstvé ovocie každý deň pomáha predísť chorobe

Konzumujte jablká, pomaranče, banány, mandarínky, ananásy, aspoň raz denne. Citrusové plody sú v tomto období obzvlášť cenné z dôvodu vysokého obsahu vitamínu C a antibakteriálnym účinkom.

Aj v zime: šalátová sezóna

Zo zeleniny, ktorá je dostupná aj v zime (zemiaky, kapusta, repa, cibuľa, čínska kapusta), môžeme pripraviť vynikajúce šaláty s rôznymi šalátovými dresingmi, koreninami, semenami, klíčkami. V kombinácii s celozrnným toastom alebo cereáliami, prípadne syrom a mäsom, si môžeme pripraviť celý obed za veľmi krátky čas.

2. Časté umývanie rúk

Pretože niektoré z baktérií a vírusov zodpovedných za nádchu a chrípku na nás nestriehnu iba vo vzduchu, ale sú prijímané cez sliznicu, je veľmi dôležité pravidelné umývanie rúk. Platí to hlavne u menších detí, ktoré sa častokrát dostávajú do kontaktu s rôznymi hračkami, s ktorými sa v škôlke hrajú ostatné deti. Umývanie rúk by malo trvať 20 až 30 sekúnd a musí byť mimoriadne dôkladné.

3. Dostatok pohybu

Pre optimálne fungovanie imunitného systému je pohyb a šport kľúčovým. Čas strávený na čerstvom vzduchu, rozhýbanie kardiovaskulárneho systému, hormóny uvoľňované pri športe a lepšia nálada pomáhajú v boji proti baktériám a vírusom.

4. Dôležitý je aj oddych

Na to, aby naše telo správne fungovalo, a aby bola vyvážená hormonálna rovnováha, potrebujeme dostatok spánku. Tí, ktorí pravidelne spia menej, sú náchylnejší na rôzne infekcie.

5. Vitamíny a doplnky stravy

Ak chceme s jesenným prechladnutím bojovať ešte viac, môžeme preventívne siahnuť po doplnkoch stravy a vitamínoch, ktoré nám pomôžu posilniť imunitu. V ponuke lekární nájdeme doplnky výživy pre deti aj dospelých.

6. Vetranie je základ

Nepriateľom slizničnej imunity je aj suchý vzduch z prekúrených miestností, preto sa snažte vetrať čo najviac. Ideálne pred spánkom a niekoľkokrát aj počas dňa.

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *