Mačingovej detox #2

Keďže detoxikácia organizmu podľa Antónie Mačingovej trvá 28 dní, po mojom prvom, nie úplne úspešnom týždni, som sa pustila do toho druhého týždňa s väčším odhodlaním.

Prvé raňajky ma hneď v pondelok trošku vydesili – oproti predchádzajúcemu plnému obedáru mrkvy, jabĺk a orechov som jedla jeden 150 g biely jogurt s mandľami a medom. Porcia sa mi zdala o dosť menšia, no prekvapivo som začala pociťovať hlad až pred obedom.

Nové jedlá a výborný boršč

Celkovo boli raňajky v 2. týždňi pestrejšie – mohla som si dopriať kombináciu z 1. týžna aj ovocný mix v podobe banána a kiwi. Samozrejme, najviac som si ale užila staré známe raňajky 1. týždňa.

Do obedovej scenérie sa pridali bezvaječné cestoviny so strúhaným kalerábom aj so špenátom (tie som však nahradila kalerábovými, pretože špenát fakt nejem).

Nesmierne ma prekvapil boršč podľa Mačingovej. Podľa receptu (aj keď som paradajkový pretlak nahradila kečupom) som si ho pripravila na viac ako 2 porcie a s radosťou som ho jedla na večeru 2 dni po sebe.

Zmeny pre vyššiu efektívnosť

Opätovne som teda striktne nedodržala harmonograms stravovania, a to nie iba v tomto prípade. Jedlá p. Mačingovej sú chutné a ich príprava síce nie je extrémne dlhá a náročná, no vyžaduje si denné chvíle v kuchyni. To sa mi dvakrát nepáči, keďže neviem odhadnúť veľkosť porcie jedla, ktoré varím prvýkrát. Tak ako sa mi podarilo prirpaviť na 2 porcie boršč, vyšli aj cestoviny s kalerábom aj hrášková polievka. Preto som pozmenila štruktúru stravovania a mala 2 dni po sebe to isté na obed či večeru.

Veľmi ma prekvapila jedna večera – bielka s byndzou. 4 bielka si pripravíte na panvici a po odstavení z ohňa pridáte bryndzu. Chuť bryndzy som musela neutralizovať uhorkou, čo však je dovolené.

Tak ako minulý týždeň, aj tento som si každý druhý deň dopriala nejaký mliečný nápoj, ktorý ma aj trochu zasýtil.

Zakopnutie prišlo opäť

Tento týždeň som začala s bolesťou v okolí slabín, čo mohlo byť spôsobené pohybom na dennej báze – počas 1. týždňa som bola cvičiť 5-krát a v Tatrách sme si dali túru. Napriek stravovaniu do sýtosti som precenila svoje telo a najmä si neuvedomila, že detoxikácia môže mať vplyv aj na moju energiu, vytrvalosť a organizmus.

Víkend som opäť strávila mimo mojej kuchyne. Na cestu som si do vlaku pripravila cviklový šalát a aj keď som mohla vyzerať čudne, ako som si ho spokojne jedla s vidličkou, nevadilo mi to. Na návšteve som si prirpavila mrkvový perkelt na obed podľa plánu a boršč, ktorého bolo také množstvo, že som ho mala od soboty večery až do pondelka.

Opätovne bola najväčším problémom voda a jej dostatok. Mala som dni v práci, kedy som bola „v teréne“ a zanedbala pravidelné pitie, čo sa dostavilo v podobe suchých pier. Verím, že je to znamenie, že moje telo si už zvyklo na vyšší prísun vody, len ho dodržať…

A, ako inak, opäť som zhrešila. Miskou pukancov pri sledovaní filmu a pekanovým koláčom.

Obvod pása sa po dvoch týždňoch z 88 cm dostal na 85 cm. Nemyslím si, že je to najlepší možný výsledok, ale viem, že za to môže moje nedôsledné dodržiavanie.

Boršč podľa Mačingovej

Potrebujete zeler, mrkvu, petržlen, kaleráb, papriku, cviklu, cibuľu, cesnak, paradajkový pretlak, mleté čierne korenie, rascu, mletú červenú papriku.

Zeleninu si nakrájate, okrem cvikly, papriky, cibule a cesnaku na olivovom oleji osmažíte, okoreníte a pridáte papriku. Po nejakých 15 minútach pridáte cviklu a pol litra vody. V panvici si osmažíte cibuľu s cesnakom, prevaríte v tom paradajkový pretlak, ku ktorému dolejete 2 dcl vody a chvíľu povaríte. To potom vylejete do polievky a chvíľu pomiešate.

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *