PR články a tlačové správy

Čo ste o McDonald´s (ne)vedeli

McDonald´s patrí v súčasnosti k najnavštevovanejším reštauráciám s rýchlym občerstvením vo viac ako 120 krajinách sveta. Denne si v ňom vychutná hamburger približne 69 miliónov ľudí. U nás sme sa s prvým BigMacom mohli stretnúť v októbri 1995 v Banskej Bystrici, kde bola otvorená prvá reštaurácia na Slovensku. Počas nasledujúcich dvadsiatich rokov počet reštaurácií narástol na okrúhlych 30, z toho 15 reštaurácií prevádzkuje samotná spoločnosť McDonald´s Slovakia a zostávajúcich 15 patrí pod správu frančízantov. Reštaurácie zákazníci nájdu v dvanástich slovenských mestách. Najnovším prírastkom je reštaurácia v bratislavskom OC Bory Mall, otvorená na jeseň minulého roka. Jej súčasťou je aj obľúbený kaviarenský koncept McCafé, ktorý dopĺňa už 22 reštaurácií po celom Slovensku.

Sme klasici, milujeme legendárny Big Mac, ale bavia nás aj lokálne chute

V prípade stálej a klasickej ponuky ostávajú medzi Slovákmi najobľúbenejšími produktami Big Mac, Cheeseburger a zemiakové hranolčeky. Čas výroby hamburgeru je 1 až 3 minúty – podľa typu sendviča, hranolčeky sú pripravené za 3 minúty. Pokrm ostáva v produkčnej kontrole maximálne 10 minút. Ak sa nespotrebuje, automaticky sa kompostuje.

Pri porovnaní slovenského zákazníka so zákazníkmi zo susedných krajín, vidíme, že Slováci radšej siahajú po novinkách. Ako príklad môžeme uviesť vyšší podiel predaných produktov sezónnej a tematickej ponuky na Slovensku. Začiatkom februára sme slovenskému a českému zákazníkovi priniesli do našich reštaurácii novinku – hubový hamburger. „Vieme, že oba národy majú pozitívny vzťah k hubárčeniu a že huby sú bežnou súčasťou kuchýň oboch krajín. Potvrdilo sa nám to aj v prípade februárovej novinky, záujem Slovákov o hubový hamburger bol skutočne vysoký,“ hovorí Zuzana Svobodová.

Sme kávičkári a ku káve musí byť aj koláčik

Dvadsaťročná prax ukázala, že vyhľadávame kvalitu, príjemné prostredie aj značku. A tieto očakávania vynikajúco napĺňa aj koncept McCafé so svojim moderným dizajnom a širokou ponukou kávy, čajov či dezertov. Počet kaviarní do dnešného dňa narástol na číslo 22, zákazníci tú svoju teda nájdu už vo väčšine reštaurácií McDonald´s, v dvanástich slovenských mestách. Prvé McCafé bolo na Slovensku otvorené v auguste 2009 v Trenčíne. Najobľúbenejšími kávami sú Espresso Grande, Café Latte a Cappuccino. Najviac nám chutí jahodový cheesecake, smotanovo-jahodový rez a čokoládová kocka. Novinkou v ponuke je jahodová a mandarínková smotanovo tvarohová torta, špeciálne pripravená pre zákazníkov s intoleranciou na lepok a laktózu.

Poznáme presný pôvod všetkých surovín

V McDonald´s nájdu zákazníci kvalitné suroviny. „Kvalita surovín a zároveň aj finálneho pokrmu je v centre aj nášho záujmu. Preto všetci naši dodávatelia prechádzajú pravidelnými kontrolami a musia spĺňať náročné kritéria na kvalitu a bezpečnosť potravín. Vytýčili sme si vlastné, veľmi náročné, štandardy, ktoré sú súčasťou Programu bezchybnosti poľnohospodárskych produktov MAAP (McDonald´s Agricultural Assurance Programme) a programu dodržiavania ochrany hospodárskych zvierat (Animal Welfare Criteria),“ opisuje Vít Grec, Quality Assurance Manager McDonald´s ČR/SK.

Čo teda jeme naozaj?

Ak si dáte sendvič s hovädzím mäsom, vždy máte istotu, že dostanete stopercentné mäso bez kosti či separátu. Ide výhradne o mäso z prednej štvrte kravy, pritom sa dá dohľadať presný pôvod mäsa až na konkrétnu farmu a zviera. V súčasnej dobe McDonald´s využíva hovädzie mäso z chovov z Česka, Litvy a Poľska. Všetky farmy dodržiavajú prísne zásady Animal Welfare. Kvalita mäsa je prísne strážená, pretože to jediné, čím je „vylepšené“ je korenie a soľ po ogrilovaní.

McDonald´s používa výhradne zemiaky vybraných odrôd Russet Burbank a Innovator. Zemiakové hranolčeky z týchto zemiakov sú krásne dlhé. Krehkosť im následne dodáva krájanie natenko a starostlivé fritovanie v zmesi repkového a slnečnicového oleja. Ten sa vyznačuje nízkym obsahom transnenasýtených mastných kyselín. Olej je samozrejme pravidelne kontrolovaný a menený. Hranolčeky zároveň podliehajú prísnemu časovému limitu. Pokiaľ sa nepredajú do 7 minút od vytiahnutia z fritézy, sú nekompromisne kompostované.

Do kuracích produktov je spracúvané iba prsné alebo stehenné mäso bez kože. Vykostené mäso sa nahrubo pomelie, marinuje, tepelne upraví a obalí v Tempura cestíčku na princípe trojobalu. Následne sa predsmaží a zamrazí. Takto putuje priamo do reštaurácií. Značná pozornosť sa venuje i zloženiu a kvalite krmiva, v ktorom zákazník nenájde antibiotiká, rastové hormóny ani iné zakázané látky.

Rovnaký princíp založený na kvalite a bezpečnosti je uplatnený aj pri chove a kŕmení sliepok, ktoré znášajú čerstvé vajíčka. Sliepky pochádzajú výhradne z Českej republiky a sú chované na podstielke. Takže všetky vajíčkové produkty sú pripravované z poctivých čerstvých vajec.

Na výrobu zmrzliny a shakeov používa McDonald´s čerstvé mlieko pochádzajúce výhradne z chovu slovenskej spoločnosti Farma Majcichov, a. s. Chov prebieha v súlade s prísnymi kritériami Animal Welfare a Programu bezchybnosti poľnohospodárskych produktov MAAP. Od nadojenia čerstvého mlieka cez výrobu mliečnej zmesi až po rozvoz uplynie približne 24 hodín. Zmrzlina obsahuje 84 % mlieka a mliečnych zložiek vrátane pravej smotany.

Od jari až do jesene pestujú šalát podávaný v reštauráciách McDonald´s farmári z  farmy Winnicka salata. Táto farma dodáva šalát spoločnosti Eisberg, ktorá je dodávateľom McDonald´s a funguje na princípoch udržateľného poľnohospodárstva. Maximálna starostlivosť sa venuje tomu, aby pole zostalo plné živín a pestovanie nenarušilo životné prostredie. Počas zimných mesiacov odoberá McDonald´s šaláty prevažne zo Španielska, kde je priaznivejšia klíma. Šaláty sú spracované a zabalené prakticky ihneď po zbere. Dodávatelia sa starajú o ich dôkladné umytie a nakrájanie. Takto pripravené ich následne dodajú priamo do reštaurácií.

V McDonald´s si môžete pochutnať aj na čerstvej mletej 100 % káve arabica z Južnej a Strednej Ameriky, ktorá je navyše hrdou držiteľkou certifikátu Rainforest Alliance. Tento certifikát okrem dôstojných životných podmienok a zodpovedajúcim príjmom pre pestovateľov kávy zaručuje tiež to, že sa McDonald´s nepodieľa na ničení dažďových pralesov, ale naopak nemalými čiastkami prispieva k ich obnove. Kávu vám vždy v reštaurácii alebo kaviarni pripravia z 8,5 gramu kávových zŕn. Zrná sú namleté priamo v kávovare, ktorý zároveň kontroluje teplotu vody, tlak a jemnosť mletia.

Modernizujeme reštaurácie aj kuchyňu

V reštauráciách McDonald´s používame vo všetkých reštauráciách systém plánovanej údržby na jednotlivé zariadenia, ktorý zabezpečuje správny chod reštaurácie a teda aj kvalitné potraviny. Kuchyne sú maximálne automatizované, ergonomicky navrhnuté tak, aby zefektívnili procesy a uľahčili robotu zamestnancom. Aj v tomto prípade je v strede záujmu najmä kvalita. Kľúčovým zariadením v každej reštaurácií sú elektrické kontaktné grily, ktoré nepotrebujú na prípravu pokrmov ani kvapku oleja. Dnešné technológie umožňujú väčšinu procesov elektronicky riadiť a monitorovať, napríklad gril sám podľa hrúbky suroviny rozpozná typ produktu a zvolí zodpovedajúci program prípravy. Pri vysmážaných jedlách je zase zásadná čistota oleja na vysmážanie. Fritézy v McDonald´s reštauráciách pracujú s menším množstvom oleja, ktorý sa po prednastavenom počte cyklov automaticky vypustí a prefiltruje. Zaistená je tak porovnateľná kvalita oleja počas celého dňa.

Za pokladnicou stretávate najmä študentov a matky

McDonald’s Slovenská republika zamestnáva vo svojich a frančízových reštauráciách viac ako 2 100 zamestnancov. Systém práce v spoločnosti McDonald’s poskytuje všetkým jeho zamestnancom rovnaké uplatnenie a možnosť vybudovania kariéry. Zároveň patrí medzi najväčších zamestnávateľov ľudí, ktorí majú sťažené možnosti uplatniť sa – či už ide o študentov, mladých ľudí bez praxe, cez mamičky s malými deťmi až po ľudí s fyzickým alebo duševným postihnutím. Pre väčšinu z nich sú hlavným dôvodom práce v McDonald´s veľká flexibilita pracovného času, možnosť plánovania zmien podľa potrieb zamestnanca, získanie pracovných skúseností a zručností z oblasti komunikácie so zákazníkmi, vedenia ľudí, práce s financiami, pocit spolupatričnosti a práca v tíme.

Správame sa zodpovedne. Vážime si ľudí, komunitu i prírodu

Princípom optimálneho hospodárenia s odpadmi je odpad neprodukovať. To je možné dosiahnuť iba používaním vhodných materiálov a obalov. Akýkoľvek odpad, ktorý reštaurácia vyprodukuje, je starostlivo roztriedený na papier, plast a bioodpad a následne spracovaný na príslušných miestach. Túto činnosť si berú na starosť zamestnanci reštaurácie. V realite to potom vyzerá nasledovne: zákazník odovzdá tácňu so všetkým, čo na nej je, a obsluha jej obsah roztriedi do jednotlivých kontajnerov na plasty, papier, kuchynský a zmesový odpad. V kuchyniach sa navyše triedia polyetylénové fólie a zvlášť sa zbierajú kartóny a tuk. Obaly na jedlo sú zo 70 % z recyklovaného materiálu.

Podporujeme rodiny s deťmi

Pomoc chorým deťom pri boji s vážnymi ochoreniami je príliš vysoká emocionálna záťaž pre celú rodinu. No vďaka finančnej pomoci je tento boj znesiteľnejší. Toto je jedna z nosných myšlienok medzinárodnej neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities (RMHC), ktorá sa ňou riadi už 40 rokov. Vznikla, aby uľahčila rodinám s chorými deťmi pobyt v nemocnici a znížila nepríjemné dopady na ich životy. Dnes okrem toho podporuje vzdelávanie v oblasti zdravotnej starostlivosti, uľahčuje prístup k základnej zdravotnej starostlivosti v znevýhodnených komunitách a pomáha študentom v nepriaznivej situácií dosiahnuť vysnívané vzdelanie.

Na Slovensku oslávila nezisková organizácia Ronald McDonald House Charities nedávno 10. výročie. Svoju pozornosť u nás zameriava najmä na pomoc chorým deťom a ich rodinám a vytvorenie lepších podmienok počas náročnej liečby malých pacientov. Príjmy RMHC tvoria hlavne verejné zbierky do kasičiek v reštauráciách McDonald´s, predaj symbolických ručičiek počas McHappy Day, príjem z 2% z daní, ale aj príspevky priamo od spoločnosti McDonald´s a rôznych darcov.

Za vyše desať rokov svojho pôsobenia rozdelila organizácia RMHC na Slovensku viac ako 301 000 eur na rôzne projekty pre detské nemocnice. Najvyššia čiastka, viac ako 204 tisíc eur, bola vyčlenená na rekonštrukciu nadštandardných rodinných izieb v deviatich slovenských nemocniciach. Značná časť prostriedkov však putovala aj na zakúpenie zdravotníckych prístrojov a vybavenia ambulancií. Jedným z takýchto diagnostických prístrojov bol GSI Audera™ – systém 9711 v hodnote viac ako 24 000 eur, ktorý pomôže diagnostike a liečbe sluchovo postihnutých detí v Detskej fakultnej nemocnici Košice. Z najnovších projektov môžeme tiež spomenúť vybudovanie oddychovej zóny v košickej nemocnici v hodnote viac ako 26 tisíc eur a nové sociálne zariadenia vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou Žilina vo výške vyše 9 tisíc eur.

Záleží nám, aby mladí trávili čas zmysluplne

Šport je prirodzenou súčasťou života, ktorá prináša radosť z pohybu. Preto McDonald´s začlenil túto oblasť a jej podporu aj do firemnej stratégie spoločnosti. Okrem podpory slovenských športovcov je hlavným zámerom motivovať ľudí k pohybu a zmysluplnému tráveniu voľného času prostredníctvom športových aktivít. Spoločnosť McDonald’s sa podpore športu a športovcov venuje prostredníctvom viacerých projektov. Najdôležitejším z nich je dlhodobý projekt, ktorý sa zameriava na podporu športu u mladších vekových skupín – McDonald´s Cup – Majstrovstvá Slovenska žiakov a žiačok základných škôl vo futbale. Aj súčasný, 17. ročník McDonald´s Cupu potvrdil, že je o takéto aktivity záujem. Do turnaja sa prihlásilo až 909 slovenských základných škôl.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *