MS v hokeji sa blížia, pripravte si hlasivky aj žalúdky

Máj sa okrem iného spája aj s majstrovstvami sveta v ľadovom hokeji. Nie len muži, ale i ženy budú už tradične fandiť našim reprezentantom, či už v rôznych pohostinstvách alebo v pohodlí domova. Najlepšie sa povzbudzuje vo väčšej skupine ľudí a nebudeme si klamať, s pivom v ruke. A samozrejme, nesmie chýbať aj niečo dobré pod zub. Veď zápas má tri tretiny.

burger-1150315_640Ak sa vyberiete s kamarátmi vonku, pravdepodobne v ponuke jedál nájdete hamburgery, hranolky, hot-dogy, pizzu, nakladaný hermelín, utopencov a rôzne ďalšie dobroty. Pokiaľ si práve nestrážite postavu a kalórie vám nevadia, stačí vám zapriať dobrú chuť. Ak si však takéto jedlá odopierate, prajeme vám pevné vervy pri odolávaní, keď si každý okolo vás bude pochutnávať na niektorom zo spomenutých jedál.

pop-corn-702941_640Doma je to podobné. Tam najčastejšie siahame po čipsoch, pukancoch, slaných krekroch, tyčinkách a iných chrumkavých drobnostiach. Určite viete, že vo väčších množstvách nám neprospievajú. V tomto prípade platí, že čím viac kamarátov zavoláte, tým menej zje každý z vás. Či…? 🙂

Ak máte viac času, športovo naladeným hosťom môžete tiež pripraviť obložené chlebíčky, jednohubky alebo rýchle chuťovky z lístkového cesta. Pokiaľ má niekto z pozvaných rád sladké, majte v zálohe zmrzlinu, čokoládu, gumených medvedíkov alebo aspoň čajové pečivo.

Zdravé i chutné varianty

gourmet-806973_640Existujú však aj iné, zdravšie alternatívy. Pripravte hosťom niečo, čo ich prekvapí. Skúste osviežujúce ovocné misy, mix tropických a citrusových plodov alebo pekne nakrájanú zeleninu s rôznymi druhmi dipov v mištičkách.

Nezdravé sladkosti viete tiež nahradiť. Namiesto mliečnej čokolády zvoľte horkú a namiesto gumených medvedíkov sušené ovocie. Na výber je ich veľa. Figy, ananás, banány,  marhule, brusnice, datle, hrozienka, slivky, jablká či hrušky.

nuts-681895_640Nezabudnite na oriešky a semená. Orechy sú skvelým zdrojom vápnika a protistresového horčíka a železa. To sa vám pri hokeji zíde. Keď ste zjedli niečo mastné a ťažké, dajte si zopár orechov. Vláknina a antioxidanty pomôžu vášmu telu vyrovnať sa s nekvalitnými tukmi. Podobne ako pri sušenom ovocí, aj tu máte z čoho vyberať. V obchodoch nájdete arašídy, kešu, lieskovce, pistácie, mandle, vlašské, makadamiové či píniové oriešky. Alergici by však mali siahnuť po niečom inom. Napr. po slnečnicových či tekvicových semienkach.

Všeobecne je známe, že jesť pri telke nie je dobré. Tento zvyk vedie k nadváhe a obezite. Najhoršie je, že pri pozeraní telky a zaujatí pútavým programom nepoznáme mieru. Neuvedomujeme si, koľko sme toho zjedli. Automaticky siahame po ďalšej dávke, až kým sa jedlo neminie.

Pri fandení a radostnom skákaní z gólov síce veľa kalórií nespálime, no raz za čas môžeme prižmúriť oko a dať si niečo dobré k sledovaniu telky 😉

Foto: pixabay.com

Prečítajte si aj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *