Stravujte sa podľa vašej krvnej skupiny

Počuli ste už o stravovaní podľa toho, akú máte krvnú skupinu? V súčasnosti už nejde len o akýsi výstrelok, ale vedecky podloženú diétu.

S touto netradičnou diétou prišiel americký naturopatický lekár Dr. D´Adamo, ktorý sa počas svojho vedeckého výskumu zameral na vplyv jednotlivých krvných skupín na naše zdravie, a teda aj stravovacie návyky. Základom celej teórie je vývoj stravovania počas stáročí, kedy sa s rozvojom poľnohospodárstva a ľudstva vo všeobecnosti, začali meniť aj spomínané návyky a spolu s nimi sa vytvárali a rozlišovali jednotlivé krvné skupiny. Za najstaršiu skupinu sa považuje 0 a za ňou nasledujú A, B a AB. Ak poznáte svoju krvnú skupinu, môžete tak zistiť aj to, čo vášmu telu neuškodí a naopak čomu by ste sa mali vyvarovať.

morning-1951965_1280Priaznivé účinky „krvnej“ diéty

Či už patríte do najstaršej krvnej skupiny alebo do tých ostatných, všetky v sebe nosia určitú genetickú informáciu o spôsobe stravovania našich predkov. Jednoducho to už v sebe máme zakorenené. Samozrejme, že sa nemusíte tejto „diéte“ prispôsobiť, no stravovanie podľa tohto vzorca má za následok viacero pozitívnych vecí. Posilní to váš organizmus, budete odolnejší voči civilizačným ochoreniam, váš tráviaci trakt bude nastavený na optimálne fungovanie.

Dôležitým faktom, ktorý sa už aj priamo spája s pomenovaním diéta podľa krvných skupín je odbúravanie tukových buniek a redukcia hmotnosti. Pri väčšine diét sa môže stať, že prídete o väčšiu časť energie a budete sa cítiť slabšie.

V tomto prípade sú suroviny a celkový jedálniček prispôsobené natoľko, že vám takéto stravovanie prisunie energiu nielen do organizmu, ale každej jednej bunke zvlášť.


Krvná skupina 0

Všetkým tým, ktorí majú krvnú skupinu 0 sa odporúča konzumovať najmä živočíšne bielkoviny v rozumnom množstve a v spojení pravidelným cvičením. Zámerom stravovania u týchto ľudí je podpora správneho fungovania metabolizmu a štítnej žľazy. Nevhodnými potravinami sú príliš údené mäsové výrobky a mliečny výrobky. Samozrejme, že sa ich netreba úplne vzdať, no odporúča sa ich konzumovať v menších porciách. Dobrou alternatívou je v tomto prípade kozí syr, sójové mlieko alebo sójový syr. Veľmi prospešné sú tekvicové semienka a klasické vlašské orechy, avšak para orechy, obľúbené arašidy, kešu a pistácie by mali ísť bokom.  Ľudia s touto krvnou skupinou chudnú najmä potom, čo konzumujú morské živočíchy, morské riasy, pečeň, červené mäso alebo zelenú zeleninu typu špenát a brokolica. Namiesto kávy a malinoviek by si mali dopriať čisté minerálne vody, čaj zo šípky alebo materinej dúšky a namiesto silných destilátov degustovať červené alebo biele víno.

Krvná skupina A

Ak patríte do skupiny s označením A, tak je pravdepodobné, že budete mať sklon k vegetariánstvu. Hlavnou súčasťou vášho jedálnička by mali byť strukoviny, obilniny, tofu a najmä veľa ovocia. Pri stravovaní by ste mali dbať najmä na dostatočné zásoby vitamínu C, E, B12 a kyseliny listovej. Žiť bez mäsa je veľmi náročné, no aj to sa dá z časti nahradiť napríklad morskými plodmi ako údeným lososom, pstruhom, kaprom, sardinkami alebo chutnou makrelou. Ak by ste dostali veľkú chuť na mäso, siahnite najskôr po bielom chudom mäse. Všetko to môžete skombinovať so šošovicou, špenátom, ľadovým šalátom a priaznivo na vás bude pôsobiť ryža na mieste prílohy.

Krvná skupina Bsalad-1662559_1280

Pre túto krvnú skupinu sa odporúča pestrá strava. Ľudia so skupinou B majú najsilnejšie trávenie, a preto by mohli jesť všetky druhy potravín, ale s mierou. Vyhýbať sa však treba pšenici, ktorá ukladá tuk. Rovnako tak, ak chcete predísť spomaleniu metabolizmu, mali by ste obmedziť prísun šošovice. Narozdiel od predošlej krvnej skupiny si môžete dopriať omnoho viac druhov mäsa. Neuškodí vám baranie, králičie ani jahňacie mäso, a dokonca sa odporúča aj zverina. Zelenina s ovocím tvoria primárnu časť jedálnička takmer všade. V tomto prípade sa zamerajte na ananás, banány, hrozno, papáju, kapustu, červenú repu, sladké zemiaky a papriku.

Krvná skupina AB

Napokon je tu ešte vzácna krvná skupina, ktorá sa na svete nevyskytuje až tak často. Presnejšie ju má približne 5% z celkovej populácie.  Ak patríte k týmto piatim percentám, určite dbajte na dodávanie vitamínu C. Pokiaľ sa v predošlých skupinách museli mliečne výrobky takmer úplne vylúčiť, pri skupine AB sú veľmi odporúčané, a to najmä kyslomliečne. Dbajte však na to, aby ich nebolo priveľa, pretože inak by sa v organizme mohlo produkovať veľa hlienov. Cieľom tohto stravovania by malo byť zlepšenie imunitného systému, a tiež zdravé fungovanie srdca. Stačí, ak obmedzíte nasledujúce potraviny: červené mäso, hydina, kukurica, fazuľa, artičoky, reďkovky, banány, mango a papriky.

Ilustračné foto: pixabay.com

Prečítajte si aj:

Mária Pachová

Som študentkou žurnalistiky na Katolíckej univerzite v Ružomberku. Láska k písaniu a vareniu ma priviedla na portál, ktorý mi ponúka oboje. Som rada, že sa popri škole môžem venovať tomu, čo ma naozaj baví a prinášať čitateľom zaujímavé informácie o jedle a stravovaní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *